Семінар-тренінг “Інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами”

11-12 травня 2019 року на базі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника  з ініціативи кафедри відбувся семінар-тренінг «ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ІЗ ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ», який провели тренери «Центру компетенцій» (м. Київ) доктор психологічних наук Юлія Бистрова та кандидат педагогічних наук, доцент Зоряна Ленів.


Інтенсив відвідали фахівці, зацікавлені в ефективному забезпеченні інклюзії дітям із особливими освітніми потребами. 


Учасники семінару-тренінгу отримали можливість поповнити свої професійні компетенції технологіями реалізації інклюзії, зокрема визначати освітні потреби; взаємодіяти в команді фахівців та з дітьми із різними особливостями, що мають ТПМ, ЗПР, сенсорні, поведінкові інтелектуальні та аутистичні порушення, ПФОРА, а також складні (комбіновані) порушення; складати грамотно ІПР та його реалізовувати. 


Було розглянуто такі питання:
1) Організаційні умови побудови інклюзивного освітнього простору.
2) Характеристика дітей із особливими освітніми потребами.
3) Види допомоги при різних особливостях розвитку;
4) Суть співпраці з Інклюзивно-ресурсними центрами. 


5) Особливості побудови команди психолого-педагогічного супроводу.
6) Коучингові та фасилітативні технології в командній взаємодії.
7) Корекційно-розвиткова робота та включення дитини з ООП в спільноту однолітків.
8) Здійснення психолого-педагогічної оцінки пізнавальної сфери дитини з ООП як стартовий етап розробки ІПР.


9) Технології роботи асистента вчителя/вихователя в інклюзивному класі/групі та співпраці з вчителем, психологом, логопедом, іншими фахівцями.
10) Оцінювання навчальних досягнень учнів у класі з інклюзивним навчанням.
11) Складання та реалізація ІПР.
12) Особливості побудови роботи з батьками дітей із особливими освітніми потребами в процесі психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі освіти.


Також було розглянуто кейси з практики учасників заходу та надано методичні рекомендації щодо складання ІПР.