Літня школа «Інклюзивна політика в управлінні: освітній вектор»

Упродовж 13-14 червня 2024 р. кафедрю логопедії та інноваційних технологій в інклюзії  була реалізована Літня школа «ІНКЛЮЗИВНА ПОЛІТИКА В УПРАВЛІННІ: ОСВІТНІЙ ВЕКТОР».

Її метою стало ознайомлення учасників з сучасними науковими та науково-практичними управлінськими стратегіями й технологіями, практичними кейсами, спрямованими на утвердження й реалізацію якісної освіти для всіх.  Навчання, до якого долучилися викладачі закладів вищої освіти, спеціалісти-практики, які сприяють реалізації інклюзії та працюють у навчально-реабілітаційних центрах і спеціальних школах (зокрема, Вигодській спеціальній школі Івано-Франківської обласної ради, Навчально-реабілітаційному центрі “Надія” Вишгородської міської ради), студенти спеціальності 016 Спеціальна освіта 016.01 Логопедія, було спрямоване на формування інклюзивної культури, цінностей та процесів в організаціях.

Насиченою і різноманітною була програма заходу.

У перший день роботи Літньої школи з вітальним словом до учасників звернулася  Валентина ЯКУБІВ, перша проректорка університету, доктор економічних наук, професор; Едуард ЛАПКОВСЬКИЙ, проректор  з науково-педагогічної роботи університету, кандидат медичних наук, доцент; Ірина П’ЯТНИЧУК, декан Факультету управління, кандидат економічних наук, доцент; Оксана ДЖУС, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії,  наголосивши на важливості усвідомлення інклюзивності як провідного управлінського тренду.

Ґрунтовними і надзвичайно потужними були виступи спікерів:

  • “Ресурсний потенціал інклюзії” – Еляна ДАНІЛАВІЧЮТЄ, завідувач відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, старший науковий співробітник, професор кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії;
  • “Інклюзія й інклюзивність в освіті” – Сергій ОМЕЛЬЧУК, перший проректор Херсонського державного університету, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії;
  • “Експериментальний підхід для впровадження цифрової доступності” – Ігор МИХАЙЛЮК, провідний фахівець з користувацького інтерфейсу та побудови досвіду користувача програмного забезпечення компанії EPAM, Михайло ШЕЛУДЯКОВ, координатор Івано-Франківської локації компанії EPAM.
  • “Реалізація права на освіту дітей з особливими освітніми потребами у навчально- реабілітаційних центрах” – Наталія СІЧКАРЧУК, заступник директора з навчально-виховної роботи Навчально-реабілітаційного центру “Надія” Вишгородської міської ради, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії.

Другий день Літньої школи «ІНКЛЮЗИВНА ПОЛІТИКА В УПРАВЛІННІ: ОСВІТНІЙ ВЕКТОР» проходив на базі Вигодської спеціальної школи Івано-Франківської обласної ради, розпочався з екскурсії  «Доступний простір спеціальної школи» і містив практичні управлінські кейси від керівників закладів освіти:

  • “Менеджмент у спеціальній освіті та інклюзії” – Оксана ЯКИМІВ, директор Вигодської спеціальної школи Івано-Франківської обласної ради, доцент кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії;
  • “Досвід організації інклюзивних та спеціальних груп у закладах дошкільної освіти України (управлінський аспект)” – Зоряна КІДАН, директор Закладу дошкільної освіти № 5 Львівської міської ради;
  • “Організація інклюзивних міжкласних груп у початковій школі (з досвіду впровадження)” – Ольга ФІЛІПІШИН, директор середньої загальноосвітньої школи № 34 ім. М. Шашкевича м. Львова, аспірантка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

Цінним вважаємо не тільки фундаментальність питань, яких торкнулися учасники Літньої школи, практикоорієнтованість, а й той факт, що нова, затребувана спеціальність 016 Спеціальна освіта 016.01 Логопедія, що реалізовується на кафедрі логопедії та інноваційних технологій університету, націлена на розуміння потреби посилення інституційної спроможності політичних та громадських інститутів задля залучення осіб з інвалідністю, дітей і молоді з особливими освітніми потребами у різні сфери життя та впровадження цифрової доступності.

Багато світлих емоцій та інформації до роздумів…

Вдячність за суголосся і підтримку.

Детальніше: http://surl.li/wakjpt

http://surl.li/pymbdi

Білше фотоматеріалів: http://surl.li/ctslce

http://surl.li/bihcls

http://surl.li/iktqff