Фіналізуємо процес обговорення освітньої програми “Інклюзивна освіта” ОР “магістр” спеціальності 016 Спеціальна освіта

Фіналізуємо з Майстрами своєї справи, науковцями, фахівцями-практиками на всеукраїнському рівні процес обговорення освітньої програми “Інклюзивна освіта” ОР “магістр” спеціальності 016 Спеціальна освіта спеціалізації 016.01 Логопедія, яка реалізовуватиметься кафедрою професійної освіти та інноваційних технологій у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника.

9 січня 2023 р. на базі Карпатського інституту аналітики  “FrankoLytics” у змішаному форматі відбулася підсумкова зустріч із представниками фокус-груп, які брали активну участь в обговоренні магістерської програми.

Зауважимо, що всеукраїнському обговоренню передувало опитування кафедрою професійної освіти та інноваційних технологій респондентів з Івано-Франківської, Львівської, Житомирської, Дніпропетровської, Запорізької, Рівненської та Київської областей, небайдужих і потенційно зацікавлених у впровадженні магістерської програми “Інклюзивна освіта”.

Безпосередню участь в роботі заходу “Інклюзія в освіті: підготовка фахівців в умовах українського сьогодення” взяли (чи надіслали пропозиції, зауваги на вказану на сайті університету адресу):

– проректор з науково-педагогічної роботи Едуард Лапковський,

– дирекція Інституту післядипломної освіти та довузівської підготовки (директор Михайло Нагорняк, заступник директора з навчально-методичної роботи Роман Кицмен),

– кафедра професійної освіти та інноваційних технологій (Оксана Джус, Зоряна Ленів, Надія Кіндрачук, Галина Лукачович, Володимир Мицько, Анастасія Федорів),

-кафедра біохімії та біотехнології (завідувачка кафедри Марія Байляк),

– кафедра фізичної терапії, ерготерапії (професорка кафедри Лідія Шеремета),

– Карпатський інститут аналітики “FrankoLytics” (директорка Ольга Максимович, провідна фахівчиня, освітня аналітикиня Наталія Басараб, аналітик регіонального економічного розвитку Тарас Малишівський, комунікаційниця Ірина Каразуб),

– Центр когнітивної психології та психотерапії наукового парку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (директорка центру Надія Когутяк)

та запрошені інституції:

– Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (старший науковий співробітник лабораторії логопедії, докторантка Еляна Данілавічютє),

– Державна служба якості освіти України (заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Іван Юрійчук),

– Департамент освіти і науки Івано-Франківської ОДА (завідувач Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Галина Іваночко, головний спеціаліст департаменту освіти і науки управління освіти відділу загальної середньої та дошкільної освіти Світлана Головчук),

-відділ активної підтримки безробітних Івано-Франківського міського центру зайнятості (начальниця відділу Наталія Мельникова),

– Аналітичний центр Київського університету імені Бориса Грінченка “Освітаналітика” (директор аналітичного центру “Освітаналітика” Іван Шемелинець, доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти КУБГ, гарант ОП “Логопедія”, експертка НАЗЯВО Наталія Бабич),

– Центр соціальних досліджень Сумського державного університету (керівниця аналітичного центру Андріана Костенко, експертка центру соціальних досліджень Купенко Олена),

– Аналітичний центр Українського католицького університету (директорка центру Оксана Кулаковська),

– вище професійне училище № 7 м. Калуша (директор Володимир Мельник),

-Бурштинський ліцей № 2 (директор Наталія Бойчук),

– Вигодська спеціальна школа Івано-Франківської обласної ради (директорка Оксана Якимів),

– Комунальна установа «Коломийський міський інклюзивно- ресурсний центр» Коломийської міської ради Івано-Франківської області (директорка Людмила Михайлова),

– навчально-реабілітаційний центр “Надія” Вишгородської міської ради (заступниця директора з навчально-виховної роботи Наталія Січкарчук).

До кола питань, які стали предметом обговорення, увійшли:

➢ термінологія та категоріальний зміст освітньої програми

➢ цільові аудиторії

➢ портфель компетенцій майбутніх випускників в умовах сьогодення

➢ стратегія управління змінами

➢ працевлаштування та ринок праці в галузі освітніх послуг.

Безмірна вдячність усім учасникам і всім причетним небайдужим до народження нової освітньої програми, адже, за словами її гаранта, Зоряни Ленів, – “це завжди складний багатогранний процес! Але він на часі! Бо галузь потребує фахівців для роботи з особами із особливими потребами. Врахувати всі побажання й пропозиції колег, проаналізувати наші реалії, зважити та підсумувати…

Завдань на даному етапі обговорення ще багато, але ми впевнено крокуємо до мети!”

ДЯКУЄМО! Працюємо РАЗОМ!