Фіналізуємо з Майстрами своєї справи, науковцями, фахівцями-практиками на всеукраїнському рівні процес обговорення освітньої програми “Інклюзивна освіта” ОР “магістр” спеціальності 016 Спеціальна освіта спеціалізації 016.01 Логопедія, яка реалізовуватиметься кафедрою професійної освіти та інноваційних технологій у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника.
9 січня 2023 р. на базі Карпатського інституту аналітики “FrankoLytics” у змішаному форматі відбулася підсумкова зустріч із представниками фокус-груп, які брали активну участь в обговоренні магістерської програми.
Зауважимо, що всеукраїнському обговоренню передувало опитування кафедрою професійної освіти та інноваційних технологій респондентів з Івано-Франківської, Львівської, Житомирської, Дніпропетровської, Запорізької, Рівненської та Київської областей, небайдужих і потенційно зацікавлених у впровадженні магістерської програми “Інклюзивна освіта”.
Безпосередню участь в роботі заходу “Інклюзія в освіті: підготовка фахівців в умовах українського сьогодення” взяли (чи надіслали пропозиції, зауваги на вказану на сайті університету адресу):
– проректор з науково-педагогічної роботи Едуард Лапковський,
– дирекція Інституту післядипломної освіти та довузівської підготовки (директор Михайло Нагорняк, заступник директора з навчально-методичної роботи Роман Кицмен),
– кафедра професійної освіти та інноваційних технологій (Оксана Джус, Зоряна Ленів, Надія Кіндрачук, Галина Лукачович, Володимир Мицько, Анастасія Федорів),
-кафедра біохімії та біотехнології (завідувачка кафедри Марія Байляк),
– кафедра фізичної терапії, ерготерапії (професорка кафедри Лідія Шеремета),
– Карпатський інститут аналітики “FrankoLytics” (директорка Ольга Максимович, провідна фахівчиня, освітня аналітикиня Наталія Басараб, аналітик регіонального економічного розвитку Тарас Малишівський, комунікаційниця Ірина Каразуб),
– Центр когнітивної психології та психотерапії наукового парку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (директорка центру Надія Когутяк)
та запрошені інституції:
– Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (старший науковий співробітник лабораторії логопедії, докторантка Еляна Данілавічютє),
– Державна служба якості освіти України (заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Іван Юрійчук),
– Департамент освіти і науки Івано-Франківської ОДА (завідувач Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Галина Іваночко, головний спеціаліст департаменту освіти і науки управління освіти відділу загальної середньої та дошкільної освіти Світлана Головчук),
-відділ активної підтримки безробітних Івано-Франківського міського центру зайнятості (начальниця відділу Наталія Мельникова),
– Аналітичний центр Київського університету імені Бориса Грінченка “Освітаналітика” (директор аналітичного центру “Освітаналітика” Іван Шемелинець, доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти КУБГ, гарант ОП “Логопедія”, експертка НАЗЯВО Наталія Бабич),
– Центр соціальних досліджень Сумського державного університету (керівниця аналітичного центру Андріана Костенко, експертка центру соціальних досліджень Купенко Олена),
– Аналітичний центр Українського католицького університету (директорка центру Оксана Кулаковська),
– вище професійне училище № 7 м. Калуша (директор Володимир Мельник),
-Бурштинський ліцей № 2 (директор Наталія Бойчук),
– Вигодська спеціальна школа Івано-Франківської обласної ради (директорка Оксана Якимів),
– Комунальна установа «Коломийський міський інклюзивно- ресурсний центр» Коломийської міської ради Івано-Франківської області (директорка Людмила Михайлова),
– навчально-реабілітаційний центр “Надія” Вишгородської міської ради (заступниця директора з навчально-виховної роботи Наталія Січкарчук).
До кола питань, які стали предметом обговорення, увійшли:
➢ термінологія та категоріальний зміст освітньої програми
➢ цільові аудиторії
➢ портфель компетенцій майбутніх випускників в умовах сьогодення
➢ стратегія управління змінами
➢ працевлаштування та ринок праці в галузі освітніх послуг.
Безмірна вдячність усім учасникам і всім причетним небайдужим до народження нової освітньої програми, адже, за словами її гаранта, Зоряни Ленів, – “це завжди складний багатогранний процес! Але він на часі! Бо галузь потребує фахівців для роботи з особами із особливими потребами. Врахувати всі побажання й пропозиції колег, проаналізувати наші реалії, зважити та підсумувати…
Завдань на даному етапі обговорення ще багато, але ми впевнено крокуємо до мети!”
ДЯКУЄМО! Працюємо РАЗОМ!