18 квітня 2018 року, у другий день науково-методичного семінару «Нова українська школа і система післядипломної педагогічної освіти», були проведені тренінги «Медіаграмотність як важлива складова підготовки працівників педагогічної сфери у системі післядипломної освіти» (завідувач кафедри управління та бізнес-адміністрування Валентина Якубів), «Європейська освіта, Концепція «Нова українська школа» та Державний стандарт початкової освіти (в контексті реалізації швейцарсько-українського проекту DOCCU – Розвиток громадянських компетентностей в Україні)» (завідувач кафедри професійної освіти та інноваційних технологій Оксана Джус), тімбілдінг «Основи ефективної взаємодії» (доцент Любов Іванова).
Другий день науково-методичного семінару «Нова українська школа і система післядипломної педагогічної освіти»
Так, під час семінару-тренінгу було проаналізовано зміст Концепції “Нова українська школа” та швейцарсько-українського проекту DOCCU, сутність та основні принципи запровадження освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ), охарактеризовано концептуальні міжнародні документи та зарубіжний досвід щодо ОДГ/ОПЛ, Хартію Ради Європи з ОДГ/ОПЛ та нормативно-правове забезпечення ОДГ/ОПЛ в Україні, акцентовано на важливості збереження ідентичності особистості дитини як найвищої громадянської чесноти. Були використані такі методичні матеріали, як мультфільми «School factory», «Make your voice heard», «Colour your wordl», вправи «Ми всі маємо упередження», «Найцінніше», «Усі ми різні, але всі рівні».
Оскільки більшість студентів – уже вчителі з досвідом, багато уваги було приділено методичному забезпеченні проекту DOCCU, посібникам з освіти для демократичного громадянства, які можна і варто використовувати як під час уроків, так і в позаурочній чи позашкільній діяльності.
Тімбілдінг «Основи ефективної взаємодії» сприяв згуртуванню студентів, розкриттю творчого потенціалу учасників. Відомо, що успішність тімбілдінгу залежить від доцільних методів, серед яких важливе місце належить грі.
В арсеналі вчителя початкової школи завжди мають бути ігри – ігри на знайомство (в адаптаційний період першокласників), ігри на перерві, ігри з залом, ігри на підвищення мотивації до навчання, міжособистісне спілкування, пізнавальні ігри тощо. Яскравим та ефективним є прийом роботи з так званим «командним художником», коли вся група працює злагоджено, оскільки від дій кожного члена команди залежить успішний результат.