Джус Оксана Володимирівна

завідувач кафедри професійної освіти та інноваційних технологій

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Учасниця міжнародних проєктів: програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти з проектом «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) – № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP; польсько-українського «Нова українська школа – 2»; швейцарсько-українського «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU»; українсько-норвезько-палестинського “Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні, Норвегії та Палестині (CPEA–LT-2017/10037), українсько-норвезького «Україна-Норвегія» (програма «Підприємництво та лідерство»); “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність”, який реалізується в Україні Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX, Академією української преси, Посольством США, Посольством Великої Британії за підтримки Міністерства освіти і науки України; тренер Нової української школи; експерт з сертифікації педагогічних працівників; майстер-тренер з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини і розвитку громадянських компетентностей.

Автор понад 175 публікацій наукового, навчально-методичного та публіцистичного характеру.

 

Освіта: вища (Прикарпатський університет імені Василя Стефаника, 1998; спеціальність – “Початкове навчання», кваліфікація: учитель початкових класів і музики; диплом магістра педагогіки з відзнакою).

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (2002); доктор педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (2020).

Вчене звання: доцент (2007).

 

Стажування й підвищення кваліфікації:

7 липня 1997 – 18 липня 1997 – слухачка курсів із проблем новітніх методик і програм початкового навчання й виховання, організованого Інститутом професійного розвитку вчителів Канади (Торонто) у містах Тернополі та Львові.

1 листопада – 1 грудня 2007 р.: Лабораторія педагогічних інновацій Інституту педагогіки НАПН України (Київ, Україна).

9 жовтня – 9 листопада 2012: кафедра педагогіки Житомирського державного університету імені Івана Франка (Житомир, Україна).

18 жовтня 2017 р. – 30 листопада 2017: кафедра педагогіки та психології Закарпатського інституту післядипломної освіти (Ужгород, Україна).

8 – 9 листопада 2017: тренінг «Методика дослідницького STEAM-навчання: середовище та інструменти» в рамках проєкту програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти з проєктом «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) – №586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP (Івано-Франківськ, Україна).

З 22 листопада 2017 й досі – член академічної групи проекту програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти з проектом «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED)  –  №586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP

12 – 15 лютого  2018: Івано-Франківський інститут післядипломної педагогічної освіти. Навчання за програмою тренінгу «Підготовка тренерів для навчання вчителів Нової української школи»: сертифікат тренера Нової української школи № 0014 від 28 лютого 2018 р. (наказ МОН України № 252 від 19.03.2018 р.).

19 – 23 березня 2018: MoPED: Modernization of Pedagogical Higher Education by Innovative Teaching Instruments 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP Certificate of participation, MoPED: Modernization of Pedagogical Higher Education by Innovative Teaching Instruments 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP (Університет Деусто, Більбао, Іспанія).

Березень – травень 2018:  швейцарсько-український проєкт «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (Ірпінь, Україна). Свідоцтво майстер-тренера з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини і розвитку громадянських компетентностей  № 22052018-43

1 – 7 липня 2018: польсько-український проєкт «Нова українська школа – 2» у рамках програми польської закордонної допомоги Міністерства закордонних справ Республіки Польща (Сулеювек, Республіка Польща). Семінар для українських авторів Державного стандарту Нової української школи, реалізований Центром Розвитку Освіти (ОRЕ) у Варшаві та КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» під егідою Міністерства освіти і науки України. Свідоцтво № WA-WRKSO. 401.130.18.MW

19 – 21 вересня 2018: «Co-creating Inquiry Spaces for your lesson using Go-Lab Ecosystem» (Івано-Франківськ, Україна).

19 листопада 2018 – 30 квітня 2019: українсько-норвезько-палестинський проєкт “Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні, Норвегії та Палестині» (CPEA–LT-2017/10037) (Київ, Україна).

15-16 січня 2019 р.: тренінг для навчання експертів з сертифікації педагогічних працівників (експерт з сертифікації педагогічних працівників, наказ Державної служби якості освіти № 01-11/17 від 1 квітня 2019 р.) (Київ, Україна).

19 березня 2019 р.: семінар «Innovative Teaching and Learning Methods at Higher Edycation» (українсько-естонський проект «Yep! Starter») (Київ, Україна).

5 – 6 квітня 2019 р.: семінар-тренінг «Розвиток мовлення дошкільників із особливими освітніми потребами в умовах інклюзії» (Київ, Україна).

13 – 16 квітня 2019 р.: навчальні тренінги в рамках проєкту програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти з проектом «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED)  –  №586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP (Одеса, Україна).

11-12 травня 2019 р.: семінар-тренінг «Інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами» (Івано-Франківськ, Україна).

23-26 вересня 2019 р.: інтенсивний курс «Педагогіка початкової школи: фінський досвід» в рамках Проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» (Київ, Україна).

Вересень – грудень 2019 р. – українсько-норвезький проєкт «Україна-Норвегія» (програма «Підприємництво та лідерство»).

01 жовтня 2019 р. – 01 квітня 2020 р.: Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (Умань, Україна).

2 жовтня 2019 р.: семінар-практикум з елементами тренінгу «Технології інклюзивного навчання» (Івано-Франківськ, Україна).

19 листопада 2019: тренінг «Технології спільного викладання в інклюзивному освітньому просторі» (Івано-Франківськ, Україна).

23-24 грудня 2019 р. – тренінг «Акредитація освітніх програм за новою моделлю: сутність, перші уроки, шляхи вдосконалення» (Івано-Франківськ, Україна).

З березня 2020:  участь у проєкті “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність”, який реалізується в Україні Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX, Академією української преси, Посольством США, Посольством Великої Британії за підтримки Міністерства освіти і науки України: червень 2020; 1-а і 2-а сесії онлайн-навчання з інфомедійної грамотності для викладачів закладів вищої освіти та інститутів післядипломної педагогічної освіти (Київ, он-лайн).

21 березня 2020: вебінар і тестування «Ефективний зворотний зв’язок онлайн: правила та інструменти» (он-лайн, Київ, Україна).

21 березня 2020: вебінар і тестування «Креативний контент для дистанційного навчання: як перетворити карантин на крутезний та ефективний освітній марафон» (он-лайн, м. Київ, Україна).

5-6 травня 2020: семінар-практикум з елементами тренінгу у Міжнародній академічній школі «Академія педагогічної творчості» (Київ – Миколаїв – Львів – Кропельницький, он-лайн).

Червень 2020: «Онлайн-навчання з інфомедійної грамотності для викладачів закладів вищої освіти та інститутів післядипломної педагогічної освіти».  Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX, Академія української преси, Посольство США, Посольство Великої Британії за підтримки Міністерства освіти і науки України. Проєкт “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність” (он-лайн, Київ, Україна).

3 липня 2020: вебінар «Розвиток програм турботи про психічне здоров’я дітей та молоді в школах: огляд міжнародного досвіду і рекомендованих практик» (он-лайн, Львів, Україна).

Липень 2020: курс підвищення кваліфікації з застосування сучасних методів організацій та проведення навчального процесу в дистанційній та змішаній формі: цикл вебінарів (онлайн-практикум) “Інструменти фасилітації для проведення ефективних навчальних заходів в онлайн-форматі”(програма розроблена у співпраці Фундації Central European Academy Studies and Certifications (CEASC) та ГО «Асоціація Проектних Менеджерів України» (Київ, он-лайн).

8 липня 2020: вебінар-тренінг «Інтеграція інфомедійної грамотності у навчальні матеріали» для викладачів ЗВО та ІППО (он-лайн, Київ, Україна).

31 липня 2020: «Методика проведення артикуляційної гімнастики» (ГО «SMART-Persone», он-лайн, Львів, Україна).

18 серпня 2020: тренінгова програма «Управління проєктами» від Академії DTEK (Івано-Франківськ, Україна)

21 серпня 2020: вебінар «Організація дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти» (он-лайн, Київ, Україна)

Серпень 2020: «Інтеграція інфомедійної грамотності у викладанні у предмет педагогіка та медіапедагогіка». Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX, Академія української преси, Посольство США, Посольство Великої Британії за підтримки Міністерства освіти і науки України. Проєкт “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність” (он-лайн, Київ, Україна).

20 серпня 2020: тренінг «Як використовувати QR-код у дистанційному навчанні?» (он-лайн, Івано-Франківськ, Україна)

20 серпня 2020: тренінг «Цифрові інструменти в онлайн та офлайн навчанні» (он-лайн, Івано-Франківськ, Україна)

25 серпня 2020: тренінг «Сучасна українська література для дітей та юнацтва: нові методики розвитку читацької культури учнів» (он-лайн, Івано-Франківськ, Україна)

25 серпня 2020: тренінг «Використання інноваційних медіаресурсів в освітній діяльності педагога» (он-лайн, Івано-Франківськ, Україна)

25 серпня 2020: тренінг «Робота з 3 D принтером. Створення дизайну майбутнього виробу» (он-лайн, Івано-Франківськ, Україна)

1 жовтня 2020: науково-методичний семінар  «Theory and Practice of Individualized Learning» (он-лайн, Opole Poland).

June 25 – October 1, 2020: міжнародне стажування «Theory and Practice of Individualized Learning» (Academy of Management and Administration in Opole, Poland).

October 30 – November 1, 2020Trans. History Online Seminar «Promoting Сіvil Society in Ukraine, the Visegrad Countries, and Moldova, Exploring local Jewish history with new media tools».

22-24 жовтня 2020: Міжнародна міждисциплінарна Асамблея «Посттравматичний стресовий розлад: війна, криза, пандемія» (он-лайн,Київ, Україна).

6-18 листопада 2020:  практикум «Людина та її здатність до навчання: генетичні аспекти  (ГО «Асоціація проектних менеджерів України», Фундація CEASC (он-лайн, Київ).

21 лютого – 13 грудня 2020: Проєкт Програми “РАЗОМ 2020: “Курс з підтримки інклюзії в Україні”, організованого Громадською спілкою «Освіторія» та Громадською організацією «Бачити серцем» (он-лайн, Київ).

 

Відзнаки, нагороди: стипендіатка Кабінету Міністрів України для молодих учених (2001 р. – 2003); за досягнення в галузі науки й освіти нагороджена дипломом, пам’ятною медаллю і премією Івано-Франківської обласної державної адміністрації та Івано-Франківської обласної ради й удостоєна звання “Молодий учений року” (2004); Подякою Міністерства освіти і науки України (2019); Почесною грамотою Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (2020).

Наукові інтереси: професійна, спеціальна та позашкільна освіта, інновації в освіті,інклюзія в освіті, історико- та соціально-педагогічні проблеми національного шкільництва, теорія і практика професійної підготовки молоді у закладах освіти української діаспори; творча спадщина Софії Русової.

Монографії

 

  1. Джус О. Творча спадщина Софії Русової періоду еміграції: монографія. Івано-Франківськ: Плай, 2002. 260 с.
  2. Мазепа – гетьман український у поетичних образах корифеїв української літератури: від Шевченка до Сосюри. Дрогобич: Відродження. 2007. С. 259-264.
  3. Джус О.В. Теорія і практика професійної підготовки молоді у закладах освіти української діаспори (ХХ століття): монографія. Івано-Франківськ: НАІР, 2018. 350 с.
  4. Theory and practice of introduction of competence approach to higher education in Ukraine : monograph / edit. I. M . Trubavina, S. T. Zolotukhina. Vienna: Premier Publishing, 2019. Р. 329-337.
  5. Професійна підготовка фахівців у вимірі нових освітніх реалій:український і зарубіжний досвід: колективна монографія / за заг. ред. Євтуха М.Б. Івано-Франківськ: НАІР, 2019. С. 94-111.
  6. Theory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School: monograph / Edit. I. F. Prokopenko, I. M. Trubavina. Prague, OKTAN PRINT s.r.o., 2020.  Р.182-191.
  7. The psychological health of the personality and society: the challenges of today. Monograph. Eds. Małgorzata Turbiarz & Hanna Varina. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020; ISBN 978-83-66567-09-2; Р. 205-212. 
  8. Contemporary technologies in the educational process. Monograph. Eds Magdalena Wierzbik-Strońska & Galyna BuchkivskKatowiceFaculty of ArchitectureCivil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology, 2020; 978-83-957298-7-4; pp. 368.  (Рр. 74-79).

 

Навчально-методичні посібники

 

  1. Джус О. Вступ до спеціальності: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності «Соціальна педагогіка». Івано-Франківськ: Плай, 2004. 112 с. 
  2. Софія Русова: З маловідомого і невідомого. Ч. 1. “Несторка української педагогічної літератури …” / упоряд. О.Джус, З.Нагачевська. Івано-Франківськ: Гостинець, 2006. 456 с. 
  3. Софія Русова: З маловідомого і невідомого. – Ч. 2. “Сеньйорка українського жіноцтва…” / упоряд. З. Нагачевська, О. Джус. Івано-Франківськ: Гостинець, 2007.  364 с.
  4. Софія Русова. З маловідомого і невідомого. Ч. 3. «Я не поетеса… Я не вчена… Я громадянка» / упоряд. З.Нагачевська, О.Джус. Івано-Франківськ: Плай, 2012. 604 с.
  5. Антологія педагогічної думки Східної Галичини та українського зарубіжжя ХХ століття: навчальний посібник / [Т.К.Завгородня, З.І.Нагачевська, Н.М.Салига та ін.]. Івано-Франківськ: Вид-во “Плай” ЦІТ Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, 2008. 480 с. (Гриф МОН України (авт. 2 д. а.).
  6. Джус О. Шевченкіана Софії Русової. Івано-Франківськ: НАІР, 2013. 226 с.
  7. Джус О.В. Літня виробнича педагогічна практика в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку: робочий зошит. Івано-Франківськ: НАІР, 2014. 128 с.
  8. Нагачевська З.І., Джус О.В. Історія педагогіки. Методичне забезпечення самостійної роботи студентів ОКР “бакалавр”: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ: НАІР, 2014. 188 с.
  9. Джус О.В. Літня виробнича педагогічна практика в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку: робочий зошит. Вид. 2-е, доповнене і перероблене. Івано-Франківськ: НАІР, 2015. 132 с.
  10. Джус О.В. Життя і творчість Софії Федорівни Русової (1856-1940): науково-методичний посібник. Івано-Франківськ: НАІР. 2016. 216 с.
  11. Джус О.В. Літня виробнича педагогічна практика в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку: робочий зошит. Вид. 3-е, доповнене і перероблене. Івано-Франківськ: НАІР, 2016. 144 с.
  12. Джус О.В. Особливості підготовки студентів до проходження літньої виробничої педагогічної практики в ДП «Український дитячий центр «Молода гвардія»: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ: НАІР, 2016. 140 с. 
  13. Нагачевська З.І., Джус О.В. Історія вищої освіти: навчально-методичний комплекс для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 8.18010021 – педагогіка вищої школи. Івано-Франківськ: НАІР, 2016. 54 с. 
  14. Джус О.В. Літня виробнича педагогічна практика в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку: робочий зошит. Вид. 4-е, доповнене і перероблене. Івано-Франківськ: НАІР, 2017. 144 с.
  15. Джус О.В. Теорія і практика вищої професійної освіти в Україні: методичний посібник. Івано-Франківськ: НАІР, 2018. 35 с.
  16. Джус О.В. Педагогічна думка української діаспори (ХХ століття):хрестоматія. Івано-Франківськ: НАІР, 2018. 150 с.
  17. Джус О.В. Професійна підготовка української молоді в діаспорі (1900-і – 1980-і рр.): навчально-методичний посібник: Івано-Франківськ: НАІР, 2018. 100 с.

 

Статті в наукових фахових виданнях та виданнях, що індексуються в міжнародних наукометричних базах

 

  1. Джус О.В. Професійна підготовка молоді в Українській студії пластичного мистецтва у Празі. Обрії: Науково-педагогічний журнал Івано-Франківського ОІПОПП. Івано-Франківськ, 2015. № 1. С. 12-15.
  2. Джус О.Національно-патріотичне виховання дітей і молоді в українській діаспорі: досвід, спроби переосмислення. Наука і освіта. 2016. № 10. С. 76-81. (Web of Science).
  3. Джус О. Освітньо-виховне середовище української еміграції у Чехо-Словацькій республіці міжвоєнної доби як засіб особистісно-професійного становлення фахівця. Нові технології навчання: наук.-метод. зб. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. Київ, 2016. Вип. 89. Ч. 1.С. 119-123.
  4. Джус О.Проблеми фахової підготовки і виховання дівчат у змісті діяльності перших на американському континенті українських жіночих організацій. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка: науковий журнал. Педагогічні науки / [гол. ред. П. Ю. Саух, відп. ред. Н. А. Сейко]. Житомир : Вид-во Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка, 2017. Вип.4 (90). C. 54-59. (Index Copernicus).
  5. Джус О.Роль жінок-українок у професійному становленні молоді української діаспори (біографічно-персоналістичний дискурс). Науковий вісник НУБіП України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія. 2018. № 291. С. 87-93. (Index Copernicus).
  6. Джус О.Григорій Ващенко і формування української виховної системи в діаспорі. Обрії: науково-педагогічний журнал. Івано-Франківськ, 2018. № 1. С. 118-121.
  7. Джус О.Перші українські вчителі у північноамериканських громадах: проблеми підготовки й організації освітньої діяльності. Вища школа. Київ, 2018. № 10. С. 91-100.
  8. Джус О. Місце і роль Українського педагогічного товариства у професійному становленні молоді в Чехо-Словацькій Республіці міжвоєнної доби. Науковий Вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. 2018. № 2 (21). С. 16-20.
  9. Джус О.В. Сутність української діаспори як історичного, етносоціального феномену та предмету наукових студій. Наукова скарбниця освіти Донеччини: Науково-методичний журнал. Донецьк. 2018. № 2. С. 100-107.
  10. Джус О.Мистецький компонент змісту професійної підготовки вчителів Українського високого педагогічного інституту ім. М.Драгоманова у Празі. Освітні обрії. Івано-Франківськ, 2019. № 1. С. 47-51.
  11. Джус О.В. Фахова підготовка молоді як складова змісту діяльності громадських професійних організацій науково-технічної інтелігенції українського зарубіжжя першої третини ХХ ст. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Одеса. 2019. № 3. Т. 1. С. 15-20.
  12. Dzhus O. The development of Ukrainian school and educational affair as a basis of professional preparation of the youth Ukrainian diaspora in the second half of the XX-th century. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University http://jpnu.pu.if.ua Vol. 6, No. 1 (2019), 97-106. (Index Copernicus).
  13. Джус О.Професійне становлення і виховання молоді у програмах українських студентських організацій держав Заходу (1900-ті – 1930-ті рр.). Збірник наукових праць Херсонського державного університету: Педагогічні науки . Херсон, 2019. Вип. LXXXVI. С. 22-28. (Index Copernicus).
  14. Джус О.Професійна підготовка молоді української діаспори в Українському соціологічному інституті (Українському інституті громадознавства). Інноваційна педагогіка. Одеса, 2019. Вип. 14. Т. 2. С. 40-46. (Index Copernicus).
  15. Джус О.Імплементація досвіду професійної підготовки і виховання дівчат української діаспори у зміст роботи «Школи шляхетних українок». ScienceRise: Pedagogical Education. “ScienceRise: Pedagogical Education”. Харків. 2019. № 4 (31). С. 27-36. (Index Copernicus).
  16. Dzhus O. Actualization Factors of Young People’s Vocational Training in the Ukrainian Diaspora on the American Continent in the 1900s – 1930s. Український педагогічний журнал. 2019. № 3. С. 128-136. (Index Copernicus).
  17. Dzhus OIssues of inclusion and special education in the creative heritage of Sofia Rusova.  Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 2020. No. 1. Р. 71-80. (Index Copernicus).
  18. Джус О., Ленів З., Коваленко В. Тренінг як інструмент формування командної взаємодії фахівців, які працюють в інклюзивному освітньому просторі. European humanities studies: State and Society (Europejskie studia humanistycznie: Panstwo i Spoleczenstwo).2020. № 3 (І). Poland-Ukraine. C. 113-129. (Index Copernicus).
  19. Sydorenko V., Shorobura I., Ponomarenko A., Dei M. and Dzhus O. Application of technologies of formal and non-formal education for continuous professional development of the modern specialist Tempos e Espaços em Educação Journal. v. 13 n. 32 (2020). (e-14729,jan./dez.2020) РР. 1-24.(Web of Science)
  20. Джус О. Історіографія питання професійної підготовки молоді першої хвилі української еміграції (кінець ХІХ – початок ХХ століття). Інноваційна педагогіка. Одеса. 2020. № 28. С. 23-28. (Index Copernicus)
  21. Джус О. Софія Русова і розвиток українського позашкілля (до 20-річчя Закону України «Про позашкільну освіту»). Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. № 5–6,  2020. С. 225-235 (Index Copernicus).
  22. Джус О. Становлення наукової думки та професійної підготовки молоді другої хвилі української еміграції: історіографія питання. Вища школа. 2020. № 9. С. 14-23.
  23. Потапчук Т., Джус О. Шляхи оптимізації входження дітей з особливими освітніми потребами в соціальне середовище закладу дошкільної освіти. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. Мелітополь: МДПУ, 2020. № 2 (25). С. 76-82.
  24. Джус О., Лукачович Г. Брендинг вихователя закладу дошкільної освіти як інноваційна технологія. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Чернігів. 2020. Вип. 11 (167). Серія «Педагогічні науки».  С. 52-59.
  25. Джус О., Потапчук Т., Покутнєва С.О., Труш Н.В. Підготовка майбутніх  магістрів спеціальної освіти до професійного самовдосконалення у ЗВО. Духовність особистості: методологія, теорія, практика: збірник наукових праць / Гол. ред. Г.П.Шевченко. Вип. 5 (98). Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2020. С. 63-73
  26. Джус О. Освіта як фактор збереження психічного здоров’я: досвід української міжвоєнної еміграції. European humanities studiesState and Society (Europejskie studia humanistyczniePanstwo i Spoleczenstwo).2020. № 3 (ІІ). PolandUkraine. С. 113-129. (Index Copernicus).
  27. Dzhus О.  Etnic-pedagogical heritage and scientific ideas in the introduction of social inclusion: international context. Zeszyty naukowe wyzszej szkoly technicznej w Katowicach. 2020. № 12. Рр. 45-53 (Index Copernicus). 

    Авторські свідоцтва

 

  1. № 26523, дата реєстрації – 24. 11. 2008. Софія Русова: З маловідомого і невідомого. Частина 1. “Несторка української педагогічної літератури…” / упоряд. О.Джус, З.Нагачевська. Івано-Франківськ: Гостинець, 2006. 456 с.
  2. № 26122, дата реєстрації – 17. 10. 2008. Джус О. Творча спадщина Софії Русової періоду еміграції: [монографія] / Оксана Джус. – Івано-Франківськ: Плай, 2002. – 260 с.
  3. № 26120, дата реєстрації – 17. 10. 2008. Софія Русова: З маловідомого і невідомого. Частина 2. “Сеньйорка українського жіночого руху” / упоряд. З.Нагачевська, О.Джус. Івано-Франківськ: Гостинець, 2007. 364 с.
  4. № 52817, дата реєстрації – 25. 12. 2013. Софія Русова. З маловідомого і невідомого. Ч. 3. «Я не поетеса… Я не вчена… Я громадянка» / упоряд. З.Нагачевська, О.Джус. Івано-Франківськ: Плай, 2012. 605 с.
  5. № 56251, дата реєстрації – 29.08.2014. Джус О.В. Робочий зошит. Літня виробнича педагогічна практика в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку. Івано-Франківськ: Плай, 2012. 128 с.
  6. № 56252, дата реєстрації – 29. 08. 2014. Джус О. Шевченкіана Софії Русової. Івано-Франківськ: «НАІР», 2013. 226 с.
  7. № 56251, дата реєстрації – 29. 08. 2014. Джус О.В. Літня виробнича педагогічна практика в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку: робочий зошит. Івано-Франківськ: НАІР, 2014. 128 с.
  8. № 66635, дата реєстрації – 13.07.2016. Джус О. Життя і творчість Софії Федорівни Русової (1856-1940): науково-методичний посібник.Івано-Франківськ: НАІР. 2016. 216 с
  9. № 69420, дата реєстрації – 26.12.2016. Джус О.В. Особливості підготовки студентів до проходження літньої виробничої педагогічної практики в ДП «Український дитячий центр «Молода гвардія»: навчально-методичний посібник.Івано-Франківськ: НАІР, 2016. 140 с.
  10.  № 99469, дата реєстрації – 3.09.2020. Джус О.В. Теорія і практика професійної підготовки молоді у закладах освіти української діаспори (ХХ століття): монографія. Івано-Франківськ: НАІР, 2018. 350 с.
  11.  № 99467, дата реєстрації – 3.09.2020. Джус О.В. Педагогічна думка української діаспори (ХХ століття): хрестоматія. Івано-Франківськ: НАІР, 2018. 150 с.
  12.  № 99468, дата реєстрації – 3.09.2020. Джус О.В. Професійна підготовка української молоді в діаспорі (1900-і – 1980-і рр.): навчально-методичний посібник: Івано-Франківськ: НАІР, 2018. 100 с.

Громадська діяльність

 

Членкиня:

Української асоціації викладачів та дослідників європейської інтеграції (APREI),

ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів»,

редколегії наукового періодичного видання «Українська полоністика» (фаховий журнал з філології, філософії та педагогіки): http://polonistyka.zu.edu.ua/about/editorialTeam.

Координаційної ради Івано-Франківської обласної державної адміністрації з питань відпочинку та оздоровлення дітей,

Команди Осередку Фонду випускників України (Alumni Fund Ukraine / Фонд Випускників України) Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника: https://kpoit.pnu.edu.ua/%D0%BE%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%BA-%D1%84%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D1%83-%D0%B2%D0%B8%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%96%D0%B2-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8-alumni-fu/

 

Участь в організації та проведенні Міжнародних мистецьких фестивалів «Porto Franko» (Івано-Франківськ, 2017), “Карпатський простір» (Івано-Франківськ, 2018): координатор дитячих програм від ДВНЗ «Прикарпатський національний університет».

 

Співорганізатор літнього освітнього семінару-тренінгу для вчителів української суботньої школи м. Анкари  (Турецька Республіка), який був реалізований упродовж 1 – 8 серпня 2017 р. на базі ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

 

Співорганізатор Прикарпатської мовної літньої школи ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (4 – 18 липня 2018 р.) для студентів Університету Карабюк (Республіка Туреччина) спеціальності «Міжнародні відносини» і «Туризм».

 

Співавтор-упорядник (спільно з Т.Паскою, Д.Пальчаком ) відеокліпу-презентації про співпрацю ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» і ДП «Український дитячий центр «Молода гвардія» «Така, як Ти…» (моїм Alma-mater і «Молодій гвардії») https://www.youtube.com/watch?v=Xev5SUP3N4o&feature=emb_logo

 

Співорганізатор освітнього проекту “Університет для всіх” кафедри професійної освіти та інноваційних технологій ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (з 16 листопада 2017 р.) – платформи для організації циклу лекцій, просвітницької та профорієнтаційної роботи серед громадськості Івано-Франківська та області, практично орієнтованих занять, тренінгів, майстер-класів тощо з метою популяризації досягнень сучасної науки і професійних здобутків викладачів та студентів університету (детальніше: https://kpoit.pnu.edu.ua/%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B2%D1%81%D1%96%D1%85/).

 

17 серпня 2018 р. – участь у Першому світовому форумі українознавчих суботніх і недільних шкіл як модератор V-ї Міжнародній конференції “Українська мова у світі”  (секція «Викладання української мови як іноземної у вищій школі»)

 

21 серпня 2018 р. – як представниця ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» брала участь у Всеукраїнській серпневій конференції на тему: «Нова українська школа – запуск реформ, участь громад»: виступ на панельній дискусії «Навчання та розвиток вчителів». 

 

Керівництво науковими роботами здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії (13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки):

  1.  Логай (Курліщук) Н.М. «Розвиток ідей західноєвропейської педагогіки у творчій спадщині С.Ф.Русової».
  2. Паска Т.В. «Роль гуцульщинознавства в системі національного виховання молоді (кінець ХХ – початок ХХІ століття)».

 

 

Наукова робота зі студентами,результатом чого стала їх участь у міжнародних, всеукраїнських і регіональних конференціях, педагогічних читаннях (понад 150 виступів і 70 публікацій); Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт у галузі “Педагогічні науки (в т. ч. педагогічна і вікова психологія)”, Всеукраїнській олімпіаді з педагогіки, Стипендіальній програмі «Завтра. UA» Всеукраїнської благодійної організації «Фонд Віктора Пінчука – соціальна ініціатива» (понад  110 публікацій студентів). Серед них – стипендіат Президента України Т.Паска (2014-2015 н. р.), з 2017 р. – аспірант ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»). 

Керівник студентського наукового гуртка “Спеціальна освіта в іменах”: https://kpoit.pnu.edu.ua/%d0%bd%d0%b0%d1%83%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%b8%d0%b9-%d0%b3%d1%83%d1%80%d1%82%d0%be%d0%ba/

Упродовж  2011-2017 рр. – відповідальна за організацію та проведення І етапу Всеукраїнської олімпіади з педагогіки у ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

 

Упродовж  2012 – 2017 рр. –  керівник літньої виробничої педагогічної практики університету.

 

Член журі Всеукраїнського конкурсу “Учитель року” 2020(https://mon.gov.ua/ua/konkursi-dlya-pedagogiv/konkurs-uchitel-roku/uchitel-roku-2020/zhuri-2020/pozashkilna-osvita-zhuri-2020).

 

Публічні виступи

E-mail: oksana.dzhus@pnu.edu.ua

Тел: +38(0342) 54-12-35; +38 (068) 104-5000

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника